tisdag 16 juni 2009

Goa


Efter att ha varit i tumultet i Mumbai blev det 4 dagars ledighet från kontoret och jag kände att jag måste få lämna staden och lyxhotellet. Det blev en tripp till Goa och Palolem beach allra längst ner i söder av regionen. Här vandrade jag på stranden, träffade idoga försäljare som lurade på mig lite olika saker.

Jag bodde i fina hyddan med havsutsikt som du ser på bilden. kostade ca 140 SEK/natt. Till höger under min hydda hade kvinna med barnen sin butik och jag fick ju stödja den verksamheten lite.


Det fanns inga lakan i hyddan så räddningen blev ju att handla lite tyger från butiken en trappa ner.




Vistelsen blev verkligen avkopplande och jag var ute på havet en dag för att spana efter delfiner men de hade nog rest på semester till svalare vatten. Havet var helt underbart att bada i ca +30 skulle jag tro och härliga vågor att "surfa" på mot land.
Allt var billigt och maten fantastisk!



En överraskning var kanske den spartanska sängen och toan som verkligen var mycket primitiv. Hur som helst så vänjer man sig och när jag lämnade stället så tänkte jag att hit vill jag komma tillbaka, så ett tips är att resa till Paloem beach och ta in på Big Fish.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar