tisdag 16 juni 2009

Karin kommer till Mumbai

Äntligen har jag också kommit till Indien den 13 maj strax efter midnatt lokal tid landade LH 756 enligt tidplan. Eftersom jag hade fått förmånen att åka business så kom jag nästan först ut ur planet och min väska var en av de första på bagage bandet.

Om det nu inte hade varit för svininfluensan så hade det nog tagit mindre än 20 minuter att kom genom alla kontroller. Nu skulle alla mitt i allt fylla i ytterligare ett långt formulär, om vi hade några förkylningssymtom, efter som vi kom från ett land där man hade konstaterat ett fall, dvs Tyskland. Där hade jag på mindre än 45 minuter sprungit från en terminal till en annan utan att hinna andas eller ens köpa något i taxfree shoppen. Till slut var allt detta klart och jag hade passerat alla kontroller där olika små papper ska tittas på eller lämnas in. Går mot utgången där Indiens dofter ytterligare slår emot en och glasögonen immar igen så fort jag stiger utanför den air konditionerade ankomsthallen. Där står Roy och väntar och sedan åker vi tillsammans med "vårt" chaufför till hotellet där Roy bor. Skönt att ses igen det har trots allt gått nästa 6 veckor sedan vi var på Grand.

Då papperna till vår lägenhet ännu inte är klara så får jag koppla av den första tiden vid poolen när Roy jobbar, men vad gör det.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar